خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان
کانال تلگرام

با عضویت در کنال تلگرام تاپ وردپرس جدید ترین مطالب سایت را در گوشی خود مشاهده کنید

برده یک ارباب دارد اما جاه‌طلب به تعداد افرادی که به او کمک می‌کنند. (بردیر فرانسوی)

وبفا پورتال جامع فارسی

فایده های یوگا برای بچه ها

دسته بندی :پزشکی
تاریخ : 5 آوریل 2019
نویسنده mehdi
1,196 بازدید
0 نظر

انجام حرکات یوگا هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی برای کودکان بسیار مفید است.

ورزش تمرکزی یوگا برای اکثر رده های سنی پیشنهاد شده است چرا که این نوع ورزش برای آرامش روانی و ایجاد قدرت درونی در فرد انجام می شود

یوگا برای کودکان چه فوایدی دارد؟
* یوگا بسیاری از بیماری های فیزیکی و روحی را از بین می برد و به بیان دیگر بهترین ابزار برای ایجاد تعادل در زندگی ست.

* تعادل، ظرفیت و مقاومت بدن را بالا می برد.

* دردهای ماهیچه ای را کاهش می دهد.

* کیفیت خواب را بالا می برد.

* سطح ترشح هورمون های استرس مانند کورتیزون را کاهش می دهد که به تبع استرس، عصبانیت و خستگی را دور می کند.

* تمرکز را بالا می برد و به تبع روی رفتارهای کودکان به خصوص در کلاس درس نیز تاثیری مثبت می گذارد.

* ذهن را آرام می کند و بر کیفیت زندگی می افزاید.

* انعطاف پذیری بدن را بیشتر می کند و بر مهارت های خود کنترلی می افزاید.

* ۶ ماه یوگا نه تنها وزن بدن را کاهش می دهد، بلکه عملکرد غده درون ‌ریز و حافظه را نیز بهبود می بخشد.

چه زمانی کودکان باید یوگا را شروع کنند؟
با توجه به ویژگی های کودکان ، بهترین کار این است کودکان بعد از سن ۴ سالگی شروع به یوگا کنند ، در این زمان ساختار بدن آن ها ثابت است و به بدن خودشان آگاهی و کنترل دارند از سوی دیگر، برخی مردم متعجب هستند آیا این نظمی مناسب برای تمام انواع کودکان است ؟که پاسخ مثبت است .

کودکان درون گرا و پویا هردو از یوگا سود می برند حتی آنهایی که عملکرد متنوعی رانشان می دهند این عملکرد را مفید می دانند .مهم این است گروهی را پیدا کنیم که ازلحاظ شخصیتی مناسب تر باشد روش های مختلفی در یوگا با هدف تقویت و اصلاح عدم تعادل در بدن وجود دارد.با این حال ، همه آن ها فوایدی دارد که در مورد آن صحبت می کنیم .

مزیت یوگا برای کودکان, یوگا برای کودکان
با توجه به ویژگی های کودکان ، بهترین کار این است کودکان بعد از سن ۴ سالگی شروع به یوگا کنند

چند مزیت یوگا برای کودکان
-افزایش اعتماد به نفس
کودکانی که به طور مرتب حرکات یوگا را انجام می دهند دارای نظم و عملکرد و ارتباط بهتری بین ذهن و بدنشان هستند و این موضوع سبب افزایش اعتماد به نفس در آنان می گردد.به عنوان مثال انجام حرکات ساده یوگا می تواند باعث خوشحالی کودکان شود و این حس را در آن ها به وجود آورد آن ها می توانند کارهای مفیدی انجام دهند.و این امر سبب می گردد که کودک با مرور زمان خود را باور کند و اعتماد به نفس او افزایش یابد.

تمرین های یوگا به تقویت تعادل بین جسم و ذهن کمک می کنند و بر این اصل استوارند که اگر نتوان ذهن را تغییر داد می توان هر گونه مانعی که جلوی حرکت را می گیرد، از میان برداشت.

هماهنگی بین اعضای بدن

از طریق انجام تکنیک های یوگا می توان هرگونه عدم تعادل و ناهماهنگی بین اعضای مختلف بدن را برطرف کرد. این ناهماهنگی ها می توانند جنبه های متفاوتی داشته باشند، از جمله ناهماهنگی های جسمانی مثل خمیدگی های اسکلت، گرفتگی های عضلانی، کشش ماهیچه ها و تقویت رباط ها.

سلامت روح و روان

کودکی که تمرینات یوگا را به طور منظم انجام می دهد، بدنی سالم، نرم، ورزیده و قوی دارد. اختلالات هیجانی مثل انواع اضطراب ها، ترس ها، پرخاشگری ها و افسردگی های مزمن. اختلالات رفتاری مثل اختلال کمبود توجه و تمرکز، بیش فعالی های دوران کودکی. انجام منظم تمرینات یوگا برای کودکان و نوجوانان موجب آرامش، توجه و دقت بیشتر آنان در طول روز می شود.

مشکلات ذهنی – روانی مثل کاهش قدرت ذهن، حافظه، استدلال. یوگا می تواند در درمان کـودکانی که دچار اختلالات تنفسی (مثل آسم و تنگی نفس)، اختلالات گوارشی، ناتوانی های یادگیری، اختلالات مربوط به خواب (مثل بی خوابی ها، بدخوابی ها، کابوس دیدن) هستند، نقش موثری ایفا کند.

مزیت یوگا برای کودکان, یوگا برای کودکان
کودکانی که حرکات یوگا انجام می دهند دارای نظم و عملکرد و ارتباط بهتری بین ذهن و بدنشان هستند

افزایش تمرکز
یکی از مسائلی که بزرگسالان در مورد کودکان نگران هستند این است که آنها نمیتوانند به اندازه کافی تمرکز کنند.کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه (ADHD) باید حتما تمرینات یوگا برای افزایش تمرکز را انجام دهند.یوگا مشکلات رفتاری را کاهش می دهد و اضطراب کودکان با اضطراب بالا را کاهش می دهد.همچنین باعث کاهش رفتارهای بیش فعالی در این کودکان می گردد.

جلوگیری از منزوی بودن
همه ما می دانیم انجام ورزش هایی مانند فوتبال ،بسکتبال و … دارای فواید زیادی برای کودکان است.اما بسیاری از کودکان به چنین ورزش هایی علاقه ندارند و در کل به ورزش های رقابتی تمایل نشان نمی دهند.در حرکات یوگا هیچ رقابتی وجود ندارد.بلکه هدف یوگا افزایش تمرکز به خود شخص است.بنابراین اگر کودک شما به ورزش های رقابتی دسته جمعی علاقه ندارد و شما نیز از این موضوع نگران هستید و دوست فرزند شما روحیه تیم بودن را تجربه کند و با همسن سالان خود درورزش های مشترک شرکت کند ،یوگا بهترین گزینه است.

ارتقا سطح آگاهی
یکی از ۱۰ فواید یوگا برای کودکان، افزایش سطح آگاهی در آنهاست. یوگا همچنین یک ابزار عالی برای بالا بردن آگاهی، کمک به فرد برای تعادل بدن و ذهن است. در یوگا کودکان اغلب از داستان‌ها استفاده می‌شود و با باز شدن ذهن کودکان افزایش سطح آگاهی در آنان را مشاهده خواهید کرد. داستان‌هایی از قبیل: راه‌های افزایش اعتماد به نفس، الهام گرفتن از طبیعت و….

برچسب ها:

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید