خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان
کانال تلگرام

با عضویت در کنال تلگرام تاپ وردپرس جدید ترین مطالب سایت را در گوشی خود مشاهده کنید

تکامل و حرکت، مبنا و پیش فرض کل وجود است. (انگلس)

وبفا پورتال جامع فارسی

نگرانی های بعد از پاره شدن کاندوم

دسته بندی :پزشکی
تاریخ : 23 مارس 2019
نویسنده mehdi
1,169 بازدید
0 نظر

کاندوم

کاندوم یک پوشش پلاستیکی بسیار نازک است که پیش ورود آلت تناسلی مرد به مهبل (آلت تناسلی زنانه) روی عضو جنسی مرد کشیده می‌شود. بدین سبب هنگام انزال مرد مایع منی در داخل غلاف کاندوم ریخته شده و مانع از تماس اسپرم مرد با ترشحات داخل واژن و ورد آن به رحم که می‌توان موجب باراری شود، می‌شود. همچنین مانع از سرایت بیماری‌های جنسی می‌شود.

ویژگی انواع کاندوم

– اندازه: کاندوم در اندازه‌های استاندارد،بزرگ‌تر از حد معمول و کوچک‌تر از حد استاندارد موجود می‌باشد.

– جنس: لاتکس (که اکثر کاندوم‌های موجو از این جنس هستند)، پلی اورتان (نازک‌تر از لاتکس) و روده بره (حرارت بیشتری داشته اما از انتقال بیماری‌ها به خوبی نمی‌تواند پیشگیری کند)

– شکل: برخی سطح صافی داشته و برخی به منظور تحریک پذیری بیشتر، دارای موج و شیار و یا خارهای برجسته می‌باشند.

– برخی کاندوم‌های حاوی مواد افزونی همچون بی‌حس کننده، روان کننده و… می‌باشند.

علل پاره شدن کاندوم

از جمله علل رایج پاره شدن کاندوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– تاریخ مصرف کاندوم گذشته است.

– کاندوم برای شما کوچک است.

– نگهداری نامناسب از کاندوم.

– خشکی آلت تناسلی

آیا پارگی کاندوم در حین مقاربت جنسی می‌تواند باعث باراری شود؟

بله، پارگی کاندوم در حین مقاربت جنسی می‌توان منجر به باردار شدن شود و یا میتواند شما را درمعرض خطر بیماری‌های مقاربتی قرار دهد.

خطرباردار شدن بسته به اینکه شما در چه زمانی از چرخه قاعدگی ماهانه خود قرار دارید می تواند متفاوت باشد، چند روز (مانند روزهایی که در وسط چرخه قرار دارند) خطر باردار شدن بسیار بالاتر از بقیه روزهاست .

راهکارهای اورژانسی

اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته‌اید یا اینکه کاندوم تان پاره شد، بازهم ممکن است قادر به جلوگیری از بارداری باشید. با این راهکارها احتمال باراری در صورت پاره شدن کاندوم را کاهش دهید:

زمان یک ضرورت است برای مواقعی که رابطه ی جنسی محافظت نشده دارید ویا کاندوم تان پارگی داشته است. بالاترین اثربخشی در ۲۴ ساعت اول بعد از رابطه جنسی است اما قرص های پیشگیری از بارداری اضطراری می تواند تا ۵ روز پس از رابطه ی جنسی موثر باشد بعد از پارگی کاندوم در اسرع وقت با یک داروساز یا ارائه دهنده خدمات پزشکی ملاقات کنید.

اگر شما رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید، شما فقط در معرض خطر بارداری نیستید بلکه، همچنین در معرض خطربیماری های واگیر مقاربتی خواهید بود. و باید برای انجام تست بارداری و بیماری های مقاربتی به دکتر مراجعه کنید.

• در صورت پاره شدن کاندوم حین رابطه جنسی، برای پیشگیری از بارداری و عدم ابتلا به بیماری از دوش مهبل استفاده نکنید. دوش واژینال نه تنها در جلوگیری از بارداری بی اثراست بلکه به طور کلی توسط پزشکان نیز توصیه نمی شود. دوش واژینال به تغییر حالت باکتری و مخمر طبیعی دستگاه تناسلی منجر می شود و احتمال عفونت را افزایش می دهد.

برچسب ها:

, ,

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید