خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان
کانال تلگرام

با عضویت در کنال تلگرام تاپ وردپرس جدید ترین مطالب سایت را در گوشی خود مشاهده کنید

در جستجوی نور باش، نور را می‌یابی

وبفا پورتال جامع فارسی

نکاتی برای نگهداری از گل برگ انجیری یا مونسترا

دسته بندی :آموزش
تاریخ : 24 آوریل 2019
نویسنده mehdi
1,866 بازدید
0 نظر

گل برگ انجیری یا مونسترا گلی خیلی زیبا و رونده است. یعنی رشد طولی دارد و حتما نیاز به قیم دارد زیرا نمی تواند روی ساقه خودش بیایستد در بازار هرچه تعداد برگ هایش بیشتر باشد فیمت آن بالا می رود.

خاک گل برگ انجیری باید مانند همه گل های آپارتمانی باید سبک باشد. ( ماسه و خاک باغچه و خاک پیت و خاک برگ )

خاک گل مونسترا باید زهکشی باشد و گرنه گل خراب می شود.

برگ انجیری نور خوب می خواهد یعنی پشت پنجره جنوبی. اگر نور آن کم باشد شیارهای روی برگ ها از بین می رود که زیبایی این گیاه به خاطر این شیارها است.

نوع ابلق گل برگ انجیری نور بیشتری می خواهد که حالت دو رنگی بودن آن حفظ شود البته منظورم نور مستقیم خورشید نیست زیرا نور مستقیم برگ های آن را می سوزاند.

اگر در خانه تان نور مستقیم می تابد حتما پرده را بکشید که یک لایه فیلتر برای گیاهتان به وجود بیاید و نور زیاد اذیتشان نکند. زیرا نور از پشت شیشه حالت ذره بینی می شود و به گیاه آسیب می رساند.

نوع ابلق گل برگ انجیری نور بیشتری می خواهد

گل مونسترا رطوبت دوست است در تابستان به برگ های آن آب اسپری کنید بخصوص پشت برگ ها را زیرا از آنجا جذب می کند. هر موقع خاک آن خشک شد به آن آب بدهید. زمان آبیاری رابطه مستقیم با دمای منزلتان دارد. اگر منزلتان گرم باشد دفعات آبیاری بیشتر می شود اگر خنک باشد دفعات آبیاری کمتر می شود.

گل برگ انجیری به کود سه بیست ماهی دوبار در فصل رشد یعنی بهار و تابستان احتیاج دارد.

برای تکثیر گل برگ انجیری دقت کنید، روی ساقه گل برگ انجیری مانند گل پتوس ریشه هوایی وجود دارد. گاهی این ریشه ها بیشتر از یک متر رشد می کنند.

شما باید قلمه ها را دقیقا یکی دو سانت زیر ریشه های هوایی بگیرید، زیرا گیاه از آنجا داخل خاک ریشه می دهد و یک عدد برگ روی ساقه بماند کافی است.

قلمه های گل برگ انجیری را داخل آب قرار بدهید تا ریشه بکنند ریشه ها نباید بیشتر از یکی دو سانت شوند و سریع داخل خاک  بکارید می توانید از همان اول هم داخل خاک بکارید.

قلمه های گل برگ انجیری را یکی دو سانت زیر ریشه های هوایی بزنید

قمله ها را داخل خاک کوکوپیت و پرلیت یا کوکوپیت و ماسه یا پرلیت خالی هم می توانید بکارید من پیت موس هم یکی دو قاشق به هر کدام از قلمه ها اضافه می کنم نتیجه خیلی خوبی دارد زیرا بالافاصله بعد از ریشه زدن تغذیه می شود و رشد آن بیشتر می شود.

برچسب ها:

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید