خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان
کانال تلگرام

با عضویت در کنال تلگرام تاپ وردپرس جدید ترین مطالب سایت را در گوشی خود مشاهده کنید

هنر، کلید فهم زندگی است. (اسکار وایله)

وبفا پورتال جامع فارسی

درباره روستای سیرج بیشتر بدانید

دسته بندی :سرگرمی
تاریخ : 23 مارس 2019
نویسنده mehdi
1,205 بازدید
0 نظر

معرفی روستای سیرچ:
روستایی به نام سیرچ در منطقه کرمان قرار دارد که در بخش شهداد واقع است و یک ناحیه بسیار خوش آب و هوا نیز می باشد. فاصله این روستا تا کرمان ۸۰ کیلومتر است و از قدیم محل ییلاق بخش گرمسیرى و کویرى شهداد و آبادى هاى تابعهٔ آن بوده و بهارستان نام داشت. سیرچ چشم اندازى زیبا، پوشیده از توده هاى انبوه درختان دارد. در مرکز سیرچ چندین درخت کهنسال سرو و چنار نیز وجود دارد.

روستای سیرچ نقطه تناقض استان کویری کرمان است و با آب و هوای کوهستانی که دارا هست توانسته به عنوان یک منطقه ییلاقی در کرمان محسوب بشود. این روستا در ۸۰ کیلومتری شهر کرمان و ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان شهداد نیز واقع است و در ارتفاع ۱۵۵۰ متر در دره ی رودی به همین نام نیز قرار دارد. جمعیت آن در تابستان به علت موقعیت تفرجگاهى به بیش از ده هزار نفر مى رسد. پوشش گیاهی آن هم توده هایی از انبوه درختان است که در بین آن ها درختان کهنسال سرو و چنار نیز دیده می شود.

علت قابل توجه بودن روستای سیرچ آن است که در دل کویر منطقه ای شبیه به شمال کشور وجود دارد و هوایی مرطوب و خنک داراست. این روستا بر روی ارتفاعات قرار گرفته و زیبایی شبیه به مناطق سوییسی با همان سرسبزی و فراز و فرودها نیز شامل می شود. در قسمت مرطوب سیرچ به علت آب هاى فراوان جارى تعدادى از باغ ها به باتلاق تبدیل شده اند. در این منطقه انواع درختان صنوبر، انگور، انجیر، گیلاس و آلبالو در دامنهٔ کوهسارها لابه لاى سنگلاخ کاشته شده است و چون زمین مسطح کم دارد، کشت مزارع جو و گندم کم یافت مى شود، اما از زمین هاى محدود و آب فراوان، براى احداث باغ استفاده شده است. این منطقه یکى از قطب هاى اصلى جهانگردى استان محسوب مى شود.

سیرچ منطقه ای خنک و کوهستانی می باشد که با کویر خشک لوت ۳۰ دقیقه فاصله دارد و این امر به جذابیت این منطقه افزوده است. سرو ۲۰۰۰ ساله سیرچ- آب گرم سیرچ و امامزاده سید جلال الدین سیرچ از اماکن گردشگری و زیارتی روستای سیرچ می باشند. عمده محصولات روستای سیرچ عبارتند از : ” انار- به- آلوچه- زرد آلو- قیصی- انگور- نوری- گردو- انجیر- شلیل…” می باشد . بدلیل خنکای هوا و وجود رودخانه سیرچ این منطقه مستعد ” پرورش ماهی قزل آلا” می باشد.

سیرچ,روستای سیرچ,معرفی روستای سیرچ

سیرچ منطقه ای خنک و کوهستانی می باشد

سیرچ یک رودخانه بزرگ دارد که گردشگران از دیدن و نشستن کنار آن لذت می‌برند، علاوه بر آن چشمه‌های آبگرم سیرچ نیز برای خواص درمانیشان معروف است.

سیرچ یک تونل سنگی دارد که به بزرگترین تونل سنگی خاورمیانه معروف است، همچنین سرو کهن سیرچ که گفته می‌شود بیش هزار سال قدمت دارد، از دیگر جاذبه‌های این روستا است.

خوشبختانه مسیر دسترسی این روستا از هر دو جاده‌ی کرمان به سیرچ و شهداد به سیرچ آسفالت است و به راحتی می‌توانید به این منطقه‌ی زیبا سفر کنید. گذارتان که به سیرچ افتاد، می‌توانید سراغی هم از سوغاتی‌های معروف این روستا بگیرید و برای دوستانتان کره و روغن حیوانی مرغوب، خشکبار، قالیچه‌های کوچک و حصیربافته‌های تزئینی هدیه ببرید.

سیرچ,روستای سیرچ,معرفی روستای سیرچ

سیرچ یک رودخانه بزرگ دارد

بهترین زمان برای سفر به سیرچ:
اگر به این فکر می کنید که بهترین زمان برای سفر به این روستا چه زمانی است، باید بگوییم که سیرچ در تمام فصل های سال بسیار دیدنی است. شکوفه های خندان باغ های میوه در بهار، درختچه ها و درختان سر به فلک کشیده سرسبز و گل ها و گیاهان وحشی و هوای خنک و دلپذیر در تابستان و طبیعت رنگارنگ آن در پاییز و چشم انداز ارتفاعات پر از برف و پیست اسکی آن در زمستان تنها گوشه ای از زیبایی های این روستای تماشایی است.

سیرچ,روستای سیرچ,معرفی روستای سیرچ

روستای سیرچ در تمام فصل های سال بسیار دیدنی است

مسیر دسترسی به سیرچ:
فاصله روستای سیرچ تا شهر کرمان ۸۰ کیلومتر و تا مرکز بخش شهداد ۲۵ کیلومتر است. خالی از لطف نیست اگر به این نکته نیز اشاره کنیم که مسیر دسترسی این روستا از هر دو جاده کرمان – سیرچ و شهداد – سیرچ آسفالت است و به راحتی می توانید به این منطقه زیبا سفر کنید

برچسب ها:

, , ,

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید