خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان
کانال تلگرام

با عضویت در کنال تلگرام تاپ وردپرس جدید ترین مطالب سایت را در گوشی خود مشاهده کنید

زیبائی در فرا رفتن از روزمره‌گی‌هاست. (ورنر هفته)

وبفا پورتال جامع فارسی

خاصیت نخل اره ای

دسته بندی :آموزش
تاریخ : 12 آوریل 2019
نویسنده mehdi
2,038 بازدید
0 نظر

خواص نخل اره ای

این گیاه برای سال ها یکی از مهم ترین گیاهان دارویی در کشور‌های آمریکایی محسوب می شده است چرا که می تواند بیماری‌های زیادی را درمان کند. بررسی کتیبه های بجا مانده از دوران مایا‌ها و آزتک‌ها، نشان می‌دهد که استفاده از این گیاه به عنوان دارو، سابقه‌ای چند هزار ساله دارد. تاکنون آزمایشات زیادی بر روی خواص نخل‌ اره‌ای انجام شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تحقیقات سال ۲۰۱۱ دانشگاه پزشکی اوهایو اشاره کرد.

گیاه نخل اره ای و تاثیر آن بر ریزش موی آندروژنیک:

بعضی تحقیقات نشان می دهند عصاره توت نخل اره ای با غلظت بالا آنزیم ۵-آلفا ردوکتاز که عامل تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون می باشد را مسدود می کند و مشابه با داروهای مسدود کننده شیمیایی و ساختگی این آنزیم مانند فیناستراید عمل می کند.

تحقیقی بروی ۱۰۰ مرد بین سنین ۲۳ الی ۶۴ سال که دچار ریزش مو با شدت متوسط بوده نشان از اثر مثبت این گیاه در درمان ریزش مو دارد این افراد به مدت ۶ ماه روزانه ۴۰۰ میلیگرم عصاره میوه نخل اره ای را به شکل مکمل غذایی در قالب کپسول ۲ بار در روز مصرف می نمودند ۳۵ نفر از این افراد طی این ۶ ماه شاهد کاهش چشم گیر ریزش مو و رویش بخشی از موهای خود بوده اند. قابل ذکر است این افراد در طی این آزمایش از هیچ محلول و یا محصول ضد ریزش موی دیگری استفاده نمی کردند.

در ماه چهارم به شکل تصادفی از طریق آزمایش خون سطح هورمون دی هیدروتستوسترون در ۱۶ نفر از این افراد اندازه گیری و مشاهده شد به طور میانگین ۲۳% سطح این هورمون در سرم خونشان کاهش یافته است.

نحوه، میزان مصرف و مدت زمان لازم برای رسیدن به نتیجه:

بهترین روش برای بهرمندی از خواص درمانی این گیاه مصرف مکمل های غذایی است که از عصاره آن تهیه شده اند و به شکل قرص، کپسول و سافت ژل عرضه می گردند. از آنجا که ترکیبات مغذی این گیاه محلول در آب نبوده مصرف چای آن دارای خواص درمانی ناچیری است زیرا امکان جذب مواد فعال در آن به شکل چای برای دستگاه گوارش دشوار می باشد.

همچنین تحقیقات و مدارک علمی کافی برای اثبات اثر گیاه نخل اره ای به شکل استعمال موضعی وجود ندارد با این حال بعضی از لابراتوارهای تولید کننده محصولات ضد ریزش مو بر این عقیده اند که استعمال روغن این گیاه بر پوست سر و جذب توسط ریشه موها اثر مثبتی بر کاهش ریزش موها دارد.

چنانچه این گیاه به شکل مکمل غذایی و در کنار سایر گیاهان و مواد مغذی که از تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون جلوگیری می کنند که در اصطلاح به آن ها بلوکرهای دی اچ تی (DHT Blocker) گویند از قبیل روغن تخم کدو، گیاه گزنه، سلنیوم و البته زیر نظر پزشک مصرف گردد بین ۲ الی ۶ ماه افراد شاهد کاهش ریزش موها خواهند بود.

به طور جدی توصیه می شود بدون نظر پزشک از مصرف مکمل های غذایی و هر گونه دارو چه با منشاء گیاهی و چه شیمیایی خودداری نمایید.

در مواردی که علت ریزش مو آندروژنیک است روزانه ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیگرم عصاره نخل اره ای در دو نوبت توصیه می شود.

درمان ناتوانی جنسی

یکی دیگر از مهم ترین خواص نخل اره ای که باید آن را در این لیست جای داد، درمان ناتوانی های جنسی است. متاسفانه این موضوع این روز‌ها در حال افزایش است چرا که استفاده از غذاهای فراوری شده و مواد شیمیایی تاثیر بسزایی بر روی توانایی جنسی دارند.

استفاده از این گیاه برای درمان مشکلات جنسی سابقه ای چند صد ساله دارد. بررسی ها حاکی از این است که مصرف مکمل‌های این گیاه باعث افزایش تحرک اسپرم ها می شود. این موضوع به صورت موثری بر روی باروری آقایان تاثیر می گذارد. تحقیقات دیگری که در سال ۲۰۱۱ توسط دانشمندان هلندی انجام شده است نشان می دهد که عصاره نخل اره ای باعث درمان اختلال نعوظ نیز می شود.

 

عصاره نخل اره ای باعث درمان اختلال نعوظ می شود

ممکن است التهاب را کاهش دهد

نخل اره ای حاوی آنتی اکسیدان های اپی‌کاتچین (Epicatechin) و متیل گالات (Methyl Gallate) است که این ترکیبات از آسیب سلولی پیشگیری کرده، التهاب را کاهش داده، و محافظی در برابر بیماری مزمن هستند.

برخی پژوهش ها نشان داده اند که نخل اره ای ممکن است دارای خواص ضد التهاب باشد که می تواند در درمان برخی بیماری ها مؤثر عمل کند. به عنوان مثال، نتایج یک مطالعه نشان داد که استفاده از عصاره نخل اره ای در موش های دارای غده پروستات بزرگ شده به کاهش تورم و برخی نشانگرهای التهاب، از جمله اینترلوکین ۶ (IL-6) منجر شده است.

مطالعه ای دیگر روی موش های دارای هایپرپلازی خوش خیم پروستات نیز نشان داد که نخل اره ای در کاهش التهاب و بهبود وضعیت آنتی اکسیدانی مؤثر بوده است. اگرچه این نتایج امیدوارکننده هستند، به مطالعات بیشتری برای تعیین چگونگی تأثیر نخل اره ای بر التهاب در انسان ها نیاز است.

جلوگیری از سرطان پروستات

یکی از علل عمده مرگ و میر در مردان، سرطان پروستات است. این شکل از سرطان، بسیار خطرناک می‌باشد، چرا که مردان با افزایش سن، غده پروستات‌شان بزرگ می‌شود. محققان هر روزه به دنبال راه‌هایی برای مبارزه با سرطان پروستات می‌گردند. یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از این مشکل، مصرف مکمل های نخل اره ای است. عصاره این گیاه می تواند با افزایش مهار دی هیدروتستوسترون، که پروتئین تولید سلولی را تحریک می کند، به کاهش غده پروستات کمک کند. این موضوع موجب کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات، از بین بردن ادرار دردناک و مشکلات ادراری می شود.

بهبود عملکرد دستگاه ادراری

علائم دستگاه ادراری بین مردان مسن شایع هستند و از آن جمله می‌توان به بی اختیاری و دشواری در دفع ادرار اشاره کرد. نخل اره ای ممکن است به بهبود علائم مرتبط با هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH)، شرایطی که موجب بزرگ شدن غده پروستات و در نتیجه کاهش جریان ادرار می شود، کمک کند.

کاهش مشکلات کلیوی

اندام های ادراری با افزایش سن می توانند تضعیف شوند، به همین دلیل است که بی اختیاری در افراد مسن رایج است. تحقیقات نشان می دهد که نخل اره‌ای دارای ترکیبات شیمیایی قوی است که می تواند ارگان های ادراری را برای جلوگیری از بی اختیاری و حفظ سلامت کلیه ها تقویت کند. اگر شما در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستید یا در حال حاضر از آنها رنج می برید، مکمل های این گیاه می توانند راهی عالی برای جلوگیری از مسائل آینده یا درمان مشکلات جاری باشند. متاسفانه مشکلات کلوی یکی از مهم‎‌ترین بیماری‌های مزمن بشمار می‌رود که به سرعت در حال فراگیر شدن است.

افزایش توده عضلانی

یکی از جدید‌ترین بحث هایی که پیرامون این ماده می شود، افزایش توده عضلانی است. این موضوع باعث شده تا بدنسازان بسیاری برای اهداف خود از مکمل های نخل اره‌ای استفاده کنند. تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ توسط گروه تحقیقاتی آرک واردن در موسسه تحقیقاتی لارنسن انجام شده است، نشان می‌دهد که مصرف این مکمل‌ها باعث می‌شود روند جذب و ذخیره پروتئین در عضله ها افزایش پیدا کند. همچنین تحقیقاتی که توسط دانشمندان ژاپنی انجام شده حاکی از این است که این خاصیت نخل اره ای به دلیل تاثیر آن بر روی تستوسترون می باشد.

خاصیت مصرف نخل اره ای, نکته هایی برای مصرف نخل اره ای

بیشتر بدنسازان از مکمل های نخل اره‌ای استفاده کنند

نحوه مصرف

نخل اره ای عوارض و علايم BPH مرحله I و II را از بين مي برد. علايم معمولی اين مرض عبارت است از نياز پی در پی به ادرار، چكه چكه كردن پس از ادرار و بيداری مكرر در طول شب براي دفع ادرار، اكثر مردان بالای ۶۰ سال با علايم و عوارض ادراری منتسب به BPH مواجه هستند كه سبب ايجاد اختلال در خواب، اثر نامطلوب روی اعتماد به نفس، بروز اضطراب خفيف يا حتی درد می شود و می تواند تا مرحله عفونت مثانه و كليه پيشرفت كند.

اگر تصور می كنيد كه به مرض BPH مبتلا هستيد يا اينكه پزشک معالجتان مصرف نخل اره ای را تجويز كرده است، نحوه اثر آن روی بدنتان دنبال و ثبت كنيد. پی بردن به تأثير آن در بدن زياد طول نمی كشد. ميزان مصرفی توصيه شده براي BPH مرحله I و II 160 ميلی گرم عصاره حل شدنی نخل اره ای در چربی روزی سه بار است كه ماده استاندارد حاوی ۵۸ تا ۹۵% اسيدهای چربی و استروژن های گياهی است.

عوارض جانبی نخل اره ای

نخل اره ای به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود و با عوارض جانبی بسیار کمی مرتبط است. برخی از شایع ترین عوارض جانبی گزارش شده نخل اره ای در مطالعات شامل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و یبوست می شوند.

توجه داشته باشید که مصرف نخل اره ای برای همه توصیه نمی شود. به عنوان مثال، زنان باردار یا مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند باید از مصرف نخل اره ای پرهیز کنند زیرا ممکن است بر سطوح هورمونی تأثیرگذار باشد.

از آنجایی که می تواند سطوح هورمونی را تغییر دهد، نخل اره ای ممکن است برای افرادی که درمان جایگزینی هورمون یا روش های هورمونی ضد بارداری را دنبال می کنند، مناسب نباشد. نخل اره ای ممکن است با داروهای رقیق کننده خون، مانند وارفارین یا کومادین، تداخل ایجاد کند که می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد.

اگر به هر گونه بیماری زمینه ای مبتلا هستید و داروهایی خاص را مصرف می کنید، یا باردار هستید یا به فرزند خود شیر می دهید، پیش از استفاده از هر گونه مکملی با پزشک خود مشورت کنید.

میزان مصرف عصاره نخل اره ای,راهنمای استفاده از نخل اره ای

نخل اره‌ای از سرطان پروستات جلوگیری می کند

نكات احتياطی

نخل اره ای گياهی ملايم است. عوارض جانبی آن خيلی نادر است و ابراز ناراحتی های خفيف معده تنها واكنش های ثبت شده در اثر مصرف آن است. انجمن فرآورده های گياهان دارويی آمريكا اين گياه را از نظر بي خطري درجه يک ارزيابی كرده است و اين ارزيابی بدين معناست كه مصرف آن طبق دستورالعمل مربوط خطری ندارد. از مصرف سليقه ای و خوددرمانی به وسيله آن براي معالجه مرض BPH بپرهيزيد. نخل اره ای تنها عوارض اين مرض را از بين می برد هر چند كه ميزان توليد DHT و تستوسترون را تغيير می دهد. اين ماده گياهی سبب جمع و كوچک شدن پروستات نمی شود. لازم است كه پزشک معالج شما بر روند BPH نظارت داشته باشد. نخل اراه ای نبايد در طول دروة بارداری يا شيردهی مصرف شود.

تداخل های احتمالی

نخل اره ای ممكن است اثر قرص ها و لكه های (Patch) ضد بارداری و درمان از طريق جايگزينی هورمون را تغيير دهد، چون اين ماده گياهی روی ميزان هورمونها اثر می گذارد.

برچسب ها:

, ,

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید