خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان
کانال تلگرام

با عضویت در کنال تلگرام تاپ وردپرس جدید ترین مطالب سایت را در گوشی خود مشاهده کنید

زیبائی در فرا رفتن از روزمره‌گی‌هاست. (ورنر هفته)

وبفا پورتال جامع فارسی

آشنایی با مایع ظرفشویی و کاربرد مایع ظرفشویی

دسته بندی :پزشکی
تاریخ : 1 می 2019
نویسنده mehdi
1,128 بازدید
0 نظر

مایع ظرفشویی که در اصطلاح عامیانه ریکا (نام تجاری یک مایع ظرفشویی معروف قدیمی) نیز نامیده می شود، مایعی شوینده می باشد که جهت شستشوی ظروف کاربرد دارد. مایع ظرفشویی ماده ای مولد کف می باشد که برای حذف چربی ها و بقایای مواد غذایی از سطح ظروف طراحی گردیده ‌است. نوع دیگری از مایع ظرفشویی برای شستوی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده می شود.

مناسب ترین مایع ظرفشویی باید دارای ویژگی های زیر باشد :

• مایع ظرفشویی باید قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد. بخاطر کاربرد مخلوطی از سورفکتانت های آنیونیک، نانیونیک و آمفوتریک در فرمول شیمیایی مایع ظرفشویی چربی ها و چرک ها سریع و کامل از روی سطوح پاک می شوند.

• مایع ظرفشویی باید غلیظ و با صرفه باشد. مایع ظرفشویی بخاطر کاربرد الکترولیت ها و سورفکتانت ها و آلکانول آمیدها، باید غلظت زیادی داشته باشد.

• مایع ظرفشویی باید قدرت کف کنندگی زیادی داشته باشد. بخاطر کاربرد مواد پایدار کننده کف و زیاد کننده غلظت، مانند آلکانول آمیدها، کف تشکیل شده، پایدار می باشد.

• مایع ظرفشویی باید pH خنثی داشته باشد و باعث سوزش پوست دست نشود. pH مایع ظرفشویی خنثی می باشد و بخاطر وجود سورفکتانت آمفوتریک، باعث کاهش حساسیت پوستی می شود.

• مایع ظرفشویی باید به راحتی با آب کشی ظروف پاک شود. کف تولید شده روی ظروف باید به آسانی پاک گردد.

• مایع ظرفشویی دارای رایحه خوش است که هنگام مصرف متصاعد می شود. به همین علت در هنگام مصرف مایع ظرفشویی، احساس خوبی برای فرد مصرف کننده ایجاد می شود.

مایع ظرفشویی با رفتن با قدرت کف زایی و پاک کنندگی فراوان به راحتی ظروف را تمیز و پاک می کند. مایع ظرفشویی بارفتن در مقادیر مختلف متناسب با هر نوع نیازی طراحی شده است. مایع ظرفشویی بارفتن با قدرت پاک كنندگی فراوان، تمام ظروف آشپزخانه را پاک می گرداند. این مایع ظرفشویی غلیظ و با صرفه می باشد و از قدرت كف كنندگی زیادی برخوردار است و در بسته بندی های نیم، یک، سه و چهار لیتری در بازار عرضه گردیده است كه جهت مصارف خانگی، اداری، رستوران ها، تالارها، هتل ها، سالن های غذاخوری و… مناسب می باشد.

مایع ظرفشویی,آشنایی با مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی باید به راحتی با آب کشی ظروف پاک شود

کاربردهای مایع ظرفشویی

مایع ظرف‌شویی یکی از موادی است که در همه خانه یافت خواهد شد، در واقع این مایع یک جز جدانشدنی از آشپزخانه در هر خانه ای بشمار می رود. اما یادتان باشد این ماده تنها برای برق انداختن بر روی ظرفشویی و ظروف نیست و می‌توان از این ماده شوینده برای نقاط مختلفی بهره برد.

۱- لکه های چربی روی لباس ها را با مایع ظرفشویی پاک کنید.

مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه های چربی انتخاب مناسبی است؛ این بار که لکه‌ای از چربی بر روی لباستان ایجاد شد از مایع ظرفشویی استفاده کنید.

۲- کف سرویس بهداشتی و آشپزخانه را با مایع ظرفشویی بشویید.

کافی است دو قطره مایع ظرفشویی داخل سطل آب گرمی بریزید و بعد با آن کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی را بشویید.

۳- زیورآلات خود را درخشان کنید.

اگر به دنبال راهی هستید تا زیورآلات خود را بدون آسیب پاکسازی کنید توصیه می کنیم مقداری آب گازدار تهیه کنید و با مایع ظرفشویی مخلوط کنید؛ سپس زیورآلات را در حدود ۵ دقیقه داخل این محلول قرار داده و پس‌ از آن به خوبی توسط یک مسواک بشویید.

۴- مبلمان فلزی پاسیو خود را تمیز کنید.

برای شستن و تمیز کردن مبلمان فلزی پاسیو از یک سطل آب گرم و مقداری مایع ظرفشویی استفاده کنید و سپس آن را آب بکشید.

۵- شانه و برس خود را تمیز کنید.

وسایل پیرایشی همانند برس مو و شانه‌ها اغلب پاک‌سازی سختی دارند. برای پاک سازی چنین وسایلی مقداری آب گرم و مایع ظرفشویی مخلوط کنید و شانه و برس ها را داخل این محلول قرار دهید. پس از گذر مدت زمانی کوتاه آن ها را بشویید و با خیالی راحت بدون ذره ای چربی آن ها را مجدداً مورداستفاده قرار دهید.

۶- لباس هایی که باید با دست شسته شوند را بشویید.

لباس هایی که به خاطر ظریف بودن باید با دست بشویید را می توانید به جای استفاده از مایع یا پودر دستی با مایع ظرفشویی بشویید.

۷- میوه ها را ضدعفونی کنید.

سه قطره از مایع ظرفشویی می تواند در داخل ظرفی از سرکه منجر به جذب حشرات موجود در میوه ها می شود.

۸- لکه های روی فرش یا موکت را از بین ببرید.

برای از بین بردن لکه های روی فرش یا موکت دو قاشق مایع ظرفشویی را داخل دو فنجان آب گرم بریزید و دستمال سفیدی که به آن آغشته کرده اید را آنقدر روی لکه بکشید تا آن را به خود جذب کند. سپس با اسفنج آغشته به آب سرد بشویید و با دستمال خشک کنید.

۹- کابینت های خود را تمیز کنید.

برای پاک کردن لکه های چربی از روی کابینت ها مایع ظرفشویی از هر ماده شوینده دیگری بهتر عمل می‌کند؛ بهتر است برای از بین بردن لکه ‌های چربی از مایع ظرفشویی و مقداری آب گرم استفاده کنید!

۱۰- لکه های روغن کف پارکینگ را تمیز کنید.

اگر کف پارکینگ لکه های روغن ریخته شده است، برای تمیز کردن آن ها ابتدا روی آن ها جوش شیرین بپاشید و سپس چند قطره مایع ظرف‌شویی روی آن بریزید و آن را با یک فرچه پلاستیکی بسابید. سپس اجازه دهید این مخلوط برای چند ساعت روی آن بماند. سپس بشویید اگر لکه هنوز از بین نرفته بود آنقدر این کار را تکرار کنید تا از بین برود.

مناسب ترین مایع ظرفشویی, ویژگی مایع ظرفشویی مناسب

کف سرویس بهداشتی و آشپزخانه را با مایع ظرفشویی بشویید

آیا میدانید:

برای از بین بردن مگس سرکه از این ماده استفاده می کنند. مایع ظرفشویی برای پاک کردن شیشه ها و آینه ها هم بسیار موثر است.

مایع ظرفشویی برای پاک کردن سطوح چرب آشپزخانه از هر جنسی که باشند، مناسب است. این ماده که قابلیت حل کردن چربی ها را دارد به راحتی برای پاک کردن سطوح آغشته به چربی به کار می رود.

محلول مایع ظرفشویی با آب و کمی شکر و گلیسیرین می تواند محلولی عالی برای درست کردن حباب و سرگرمی بچه ها باشد.

برای شستن پارچه های ظریف می توان از مایع ظرفشویی استفاده کرد.

در هنگام استفاده از عکس برگردان و برچسب روی انواع سطوح به جای آب می توان از محلول رقیق آب و مایع ظرفشویی استفاده کرد.

مایع ظرفشویی در صنعت برای بازرسی نشتی تجهیزات تحت فشار مانند اتصالات پروپان استفاده می شود. این مورد برای بررسی تایرهای پنوماتیک و اطمینان از کیفیت در طول فرآیند نصب و همچنین به عنوان روان کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

برای پاک کردن لکه های قهوه، چای، روغن زیتون، نوشابه و آب میوه از پارچه ها، می توان از محلول مایع ظرفشویی و آب استفاده کرد.

جالب ترین کاربرد مایع ظرفشویی

شاید جالب ترین کاربرد این ماده در محیط زیست، نجات پرندگان باشد. در جریان نشت نفت پس از انفجار اکسون والدز در سال ۱۹۸۹، مرکز تحقیقات نجات بین المللی پرندگان، صدها پرنده را با استفاده از مایع ظرفشویی از آثار نشت نفت بر آنها، نجات داد و در صورت بروز این حوادث هنوز این ماده است که مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب ها:

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید