خرید بک لینک قوی - سفارش بک لینک - خرید بک لینک ارزان
کانال تلگرام

با عضویت در کنال تلگرام تاپ وردپرس جدید ترین مطالب سایت را در گوشی خود مشاهده کنید

اگر زمانی دراز به اعماق نگاه کنی آنگاه اعماق هم به درون تو نظر می‌اندازند. (نیچه)

وبفا پورتال جامع فارسی

جاهای دیدنی استانبول در شب نزدیک تکسیم و سایر مناطق جذاب

دسته بندی :رپورتاژ آگهی
تاریخ : 31 ژانویه 2023
نویسنده admin
297 بازدید
0 نظر

همان‌طور که می‌دانید استانبول پایتخت ترکیه و از زیباترین شهرهای آن است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً به این شهر جذاب سفر کنید و در کوچه پس کوچه‌های آن قدم بزنید و لذت ببرید. معمولاً گردشگران به دنبال این هستند که شب‌ها کجا بروند تا جلوه زیباتری داشته باشد. در این مطلب از جوان ایرانی جاهای دیدنی استانبول در شب را برای شما معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی استانبول در شب

به مکان‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود حتماً سر بزنید، در شب نورپردازی و جذابیت بسیار عالی دارند و هر گردشگری را به وجد می‌آورد.

شهربازی‌ها

یکی از جاهای دیدنی استانبول، شهربازی‌های آن است که امکانات بسیار پیشرفته‌ای دارد. در ادامه به برخی از این مکان‌های تفریحی اشاره می‌کنیم:

  • شهربازی موی پارک
  • مرکز تفریحی فان لب
  • شهربازی کیدز موندو
  • شهربازی زنجیره‌ای کیدزانیا
  • شهربازی بابالو
  • شهربازی بوستانجی
  • شهربازی ویاپورت اوت لت
  • شهربازی فلوریا لروز

میدان تکسیم یا تقسیم

یکی دیگر از جاهای بسیار دیدنی استانبول میدان تکسیم است. افراد برای تماشای کبوترها، گل فروش‌ها و نوازندگان خیابانی به این مکان می‌روند.

البته ازآنجایی‌که میدان تکسیم نماد جمهوریت مدرن ترکیه است، رویدادهای ملی مانند سالگرد استقلال ترکیه و جشن‌های ملی و مواردی از این قبیل در این مکان برگزار می‌گردد.

انواع مراکز خرید

گردشگرانی که برای قصد خرید به استانبول سفر می‌کنند، می‌توانند در شب به سراغ مراکز خرید مدرن و سنتی بروند. درواقع شما می‌توانید علاوه بر خرید، مراکز تفریحی مانند سالن بولینگ، زمین بازی کودکان، آکواریوم، اسنو پارک، شهربازی‌های سرپوشیده، پیست اسکی روی یخ، سالن‌های سینمایی و بسیاری دیگر از مراکز تفریحی را بازدید کرده، در آنجا تفریح کنید و لذت ببرید.

انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچه گانه، ابزار آلات الکترونیکی، وسایل ورزشی، اسباب‌بازی با قیمت و کیفیت‌های مختلف به فروش می‌رسد.

بازار بزرگ استانبول را از دست ندهید. شما عزیزان می‌توانید برای خرید سوغاتی و یا گردش به این مکان زیبا رفته و از غرفه‌های آن بازدید کنید‌. بازارهای محلی، بازارهای خیابانی، بازارهای روز نیز در این شهر بسیار زیبا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

در ادامه این بخش از جوان ایرانی چند مرکز خرید را برای شما معرفی می‌کنیم:

  • مرکز خرید آکمرکز
  • مرکز خرید مال آف
  • مرکز خرید وادی
  • مرکز خرید کاپیتول
  • مرکز خرید ایستینیه پارک
  • مرکز خرید توریوم
  • مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی
  • مرکز خرید زورلوسنتر

پل گالاتا

پل گالاتا چشم انداز بسیار زیبایی را در طول شب دارد و شما می‌توانید در این مکان با مردم محلی آشنا شوید. اگر قصد سفر به استانبول دارید، به‌هیچ‌وجه پیاده‌روی، روی پل گالاتا را از دست ندهید، به ویژه در عصر و شب بسیار زیباست. ویژگی منحصر به فردی که رستوران‌های زیر پل‌ها دارند این است که از دو طرف چشم انداز بسیار زیبایی به دریا دارند. شما می‌توانید حرکت کشتی‌ها به سمت اسکله را تماشا کرده و نوشیدنی و غذای خود را نیز صرف کنید.

به دلیل تردد بیش از حد مردم در این مراکز، تجارت پررونقی برای مغازه‌ها و رستوران‌ها ایجاد شده است. تماشای غروب آفتاب بر فراز این پل را نیز به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

خیابان استقلال

این خیابان بسیار شلوغ است و گردشگران زیادی در آن در حال گشت و گذار و یا قدم زدن هستند. خیابان استقلال قلب تپنده استانبول است. فروشگاه‌های خیابان استقلال تا پاسی از شب باز هستند و شما می‌توانید خرید خود را انجام دهید. همچنین تماشای بناهای تاریخی، کافه گردی، آشنایی با فرهنگ و سنت‌های مردم ترکیه بسیار در این مکان جذاب است.

بسیاری از افراد ثروتمند جامعه، بازرگانان و افراد مشهور در این خیابان قرار دارند‌.

خیابان نوی زاده

برای تفریح و بازید از جاهای دیدنی استانبول در شب می‌توانید رستوران‌های خیابان نوی زاده را انتخاب کنید‌‌. در خیابان‌های آن، رستوران‌های متنوع زیادی وجود دارد و از نوازندگان موسیقی آن نیز لذت خواهید برد.

کلاب های شبانه

یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول تفریحات آن در شب و رفتن به کلاب های شبانه‌ی آن است. البته دقت کنید که این نوع کلاب ها بسیار شلوغ هستند و شما باید از قبل جای خود را رزرو کنید. غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ و باکیفیت را می‌توانید در آنجا سرو کنید. همچنین دیجی‌های معروف و اجرای انواع موسیقی‌ها را مشاهده کنید.

حمام ترکی

پس از یک روز لذت بخش در استانبول می‌توانید با رفتن به حمام ترکی تجربه منحصر به فرد را برای خود رقم بزنید. درواقع در این نوع حمام پس از شستن بدن با کف، ماساژ با روغن خواهید داشت. همچنین می‌توانید رقص بخار زیرگنبد های بالای حمام را مشاهده کنید. دقت کنید که برخی از حمام‌های استانبول تا دیر وقت باز هستند و از این بابت نگران نباشید.

محله آرناووت کوی

در این محل عمارت های دوران عثمانی و همچنین رستوران‌های با غذاهای دریایی بسیار مشهوری وجود دارد. در این مکان می‌توانید دی جی‌ها و مردم‌های پر جنب و جوش را مشاهده کنید و بسیار شاد و سرگرم شوید.

مسجد اورتاکوی

هرچند شب‌ها نمی‌توانید وارد مسجد شوید، اما مناظر کنار مسجد بسیار زیبا و دیدنی هستند و افراد بسیاری را به سمت خودش جذب می‌کند. رودخانه‌ای که کنار مسجد است را از دست ندهید. در شب نمای بسیار زیبا و جذابی را برای شما رقم‌ خواهد زد.

از جمله مسجدهای دیگری که بسیار جذاب است می‌توان به مسجد ایاصوفیا، سلطان احمد و سلیمانیه اشاره کرد.

پارک جهانگیر

تماشای پارک جهانگیر در شب‌های استانبول بسیار زیباست. در آنجا می‌توانید یک فنجان قهوه یا چای بنوشید، روی سکوهای پارس نشسته و از مناظر زیبایی که در شب ایجاد شده است لذت ببرید. درواقع هنگامی‌که آفتاب غروب می‌کند این پارک نورانی‌تر و تماشایی‌تر می‌شود.

کافه‌های به یاد ماندنی

حتماً به کافه و کلاب ها سر بزنید. آن‌ها حتی تا صبح پذیرای شما هستند. کافه رینا، آنجلیکا و بابل بسیار معروف هستند. با مراجعه به اینگونه مکان‌ها خواب از چشمان شما پریده و بسیار لذت خواهید برد.

پل بسفر

 

پل بسفر در شب بسیار زیباست و نورپردازی بی‌نظیر و جذابی دارد. بسیاری از افراد به دلیل پس‌زمینه زیبایی که برای عکس‌های شبانه رقم می‌خورد، در این مکان به عکاسی می‌پردازند. حتماً بازید از این پل زیبا و به یادماندنی را در شب‌های استانبول از دست ندهید.

برج دختر در منطقه اسکودار

اگر به منطقه سالاجک در اسکودار مراجعه کنید، در هنگام غروب خورشید، سایه‌ای از برج دختر را در پس زمینه مشاهده خواهید کرد.

اگر بودجه کافی برای سفر به بوسفر را ندارید، این منطقه رایگان بوده و دقیقه همان مناظر زیبا را در هنگام غروب خورشید برای شما رقم خواهد زد. حتی پس از غروب خورشید نیز برج دختر در این منطقه بسیار جذاب و دیدنی است.

 

سخن پایانی:

هرچقدر از جاهای دیدنی استانبول برای شما معرفی کنیم، باز هم کم است‌ اما در این مطلب از جوان ایرانی یک راهنمای جامع برای شما فراهم کرده‌ایم تا بتوانید سفری لذت بخشی را داشته باشید. ازآنجایی‌که پس از غروب خورشید با روشن شدن و نورپردازی جذابی که دارد، شهر بسیار زیبا می‌شود، بنابراین سعی کردیم جاهای دیدنی استانبول در شب را برای شما معرفی کنیم.

 

مشاهده مطلب در سایت مرجع

 

 

 

برچسب ها:

مطالب مشابه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نکات مهم قبل از ارسال نظر

  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید